Σύγχρονης Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση στο 2ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο κατά την διάρκεια του 2ου περιορισμού κατ’ οίκον (lockdown) Νοέμβριος 2020

Η διακοπή των δια ζώσης μαθημάτων ξεκινάει στην σχολική μονάδα του 2ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου κατόπιν δηλώσεως ύπαρξης κρούσματος και συγχρόνως με την κρατική εντολή.

Α. ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Για την οργάνωσή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης άμεσα δημιουργούνται οι ψηφιακές τάξεις του διδακτικού προσωπικού, η έκδοση ωρολογίου προγράμματος και οι απαραίτητες διαδικτυακές συναντήσεις για προγραμματισμό του συλλόγου διδασκόντων.

Ο συνολικός σχεδιασμός ενστερνίζεται αφενός το πρόγραμμα συνεκπαίδευσης παιδιών – γονέων (syneducation) (Mylonakou & Kekes, 2007· Μylonakou–Keke, 2017) και αφετέρου τη φιλοσοφία των προγραμμάτων των προσχολικών κέντρων του Ρέτζιο Εμίλια στην Ιταλία, που στηρίζεται στο τρίπτυχο γονέα- εκπαιδευτικού- μαθητή (Bredekamp, 1993) όπου το μωσαϊκό αυτών, ενστερνίζεται ένα κοινό υπόβαθρο γνώσεων αξιών και δεξιοτήτων (Dahlberg & Moss, 2005).

Β. ΣΤΟΧΟΙ

1. Διατήρηση της επαφής των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω της προσαρμογής του εκπαιδευτικού προγράμματος σε σύγχρονες συνθήκες καθώς και η εφαρμογή που αφορά στα εργαστήρια δεξιοτήτων.

2. Επικοινωνία εκπαιδευτικών με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, παιδιών και γονέων μεταξύ τους.

3. Εμπλοκή των γονέων στα πλαίσια της παιδαγωγικής πράξης (syneducation) (Mylonakou & Kekes, 2007· Μylonakou–Keke, 2017).

4. Έμμεση παιδαγωγικά εμπλοκή των γονέων, κατά την εκπαιδευτική πράξη με τρόπο τέτοιο ώστε οι προτεινόμενες δραστηριότητες να έχουν προεκτάσεις στην καθημερινότητα τους και να αποτελούν δείκτη για νέες δημιουργικές δράσεις μεταξύ τους αλλά και κίνητρο για αυτούς για συμμετοχική διάθεση στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό (Bredekamp, 1993).

Γ. ΕΦΑΡΜΟΓΗ

Για την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πραγματοποιούνται οι εξής ενέργειες:

  • Καθημερινή σύγχρονη διδασκαλία με αξιοποίηση της δυνατότητας δημιουργίας ομάδων της πλατφόρμας (Breakout sessions) για συγκεκριμένο χρόνο. Η συγκεκριμένη πρακτική παρέχει τη δυνατότητα εφαρμογής της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου με τον διαμοιρασμό των παιδιών και γονέων τους σε υποδωμάτια. Μέσα στις ομάδες δημιουργούνται κλειστές επικοινωνιακές συνθήκες παιδιών και γονέων και διευκολύνεται η ανάθεση ομαδικών εργασιών στα παιδιά με ταυτόχρονη υποστήριξη ενός ενήλικα (Vygotsky, 1980). Επιλέγονται δημιουργικές δράσεις που ενισχύουν τη συμμετοχικότητα με καθημερινά υλικά που βρίσκονται στο σπίτι.
  • Ανάθεση/κατάθεση εργασιών και ερωτηματολογίων ασύγχρονα στην πλατφόρμα Google Classroom σε συγκεκριμένα δομημένα μαθήματα.
  • Επικοινωνία με γονείς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Κυλιόμενη ευθύνη ανάληψης του εκπαιδευτικού προγράμματος από τις εκπαιδευτικούς και σύγχρονη παρουσία τους σε ζεύγη ανά τμήμα καθημερινά.
  • Συνεργασία διδακτικού προσωπικού στη διενέργεια του προγραμματισμού του εκπ/κού προγράμματος.

Bredekamp, S. (1993). Reflections on Reggio Emilia, Young Children, 49(1), 13-17. Ανακτήθηκε 3 Νοεμβρίου, 2020, από https://www.jstor.org/stable/42725535

Dahlberg, G. & Moss, P. (2005). Ethics and Politics in Early Childhood Education. London: Routledgefalmer.

Mylonakou, I., & Kekes, I. (2007). School, Family and the Community in cooperation: The model of Syneducation. International Journal about Parents in Education, 1, 73-82.

Μylonakou–Keke, I. (2017). Relationships between School, Family and Community with a social pedagogical focus: Commencing the research with teachers. Education Sciences, 2, 84-113.

Vygotsky, L. S. (1980). Mind in society: The development of higher psychological processes. Harvard university press.

 IMG_20201124_202209

IMG-9580d8ac5ea2c449b28f8c81cb5d46fe-V

This entry was posted in Ανακοινώσεις. Bookmark the permalink.